Provozovatelé těchto systémů tvrdí, že lidé díky hromadným slevám ušetřili několik desítek milionů korun.

"Na trh skupinového nakupování nepřicházíme jako první, přesto se na něm chceme prosadit a dostat mezi nejvýznamnější zprostředkovatele," uvedl Ján Simkanič z firmy Internet Info, která v těchto dnech spustila portál KupDnes.cz.

Kolektivní slevy bude brzy nabízet i nový portál Cenodrom.cz. Podrobnosti jeho provozovatelé zveřejní tento týden.

Systém hromadných slev funguje tak, že snížení ceny obchodníci poskytnou poté, co si produkt zakoupí stanovený počet zákazníků. Lidé získají výrazné slevy a podnikatelé zase pomocí tohoto systému zaplní volné kapacity svých služeb nebo prodají zboží starších kolekcí.

Například portál Vykupme.cz nyní eviduje 131 nabídek od několika provozovatelů hromadných slev, které jsou dostupné v několika městech České republiky. Slevy jsou zejména na různé služby z oblasti gastronomie, péče o tělo či volného času. V nabídce ale nechybí ani oblečení či obuv.

Portál Slevomat.cz vypočítal, že jeho uživatelé od jarního zahájení provozu ušetřili už takřka 30 milionů korun. Slevomat.cz eviduje zhruba 20 tisíc zákazníků a jeho informační leták odebírá 80 tisíc uživatelů.

Firem, které organizují hromadné slevy, kvůli jejich rostoucí popularitě rychle přibývá a majitelé při vymýšlení názvů portálů musí zapojit fantazii. Kolektivní slevové systémy se jmenují například Nebeslev.cz, Zapakatel.cz, Megasleva.cz, Dnesnebonikdy.cz, Slevopark.cz, Grupkup.cz či Slevopolis.cz.