Když loni koncern Siemens zavíral továrnu v pražském Zličíně, inženýry si ponechal. Nyní chce jejich počet více než zdvojnásobit a vytvořit tak jedno ze tří největších vývojových center koncernu v oboru kolejových vozidel. Siemens přitom patří mezi největší výrobce vlaků na světě.

"Český Siemens se dnes podílí na vývoji a designu vlaků a metra pro celý svět. Objem aktivit zpracovávaných v našem centru stále roste. V příštím roce přijmeme dalších 55 inženýrů. Konečného stavu 200 zaměstnanců dosáhneme v roce 2012," předpokládá ředitel divize Mobility skupiny Siemens ČR Jan Maj.

Železničních vývojářů nyní v Praze a Ostravě pracuje 85. Budou zodpovědní za vývoj moderních kolejových vozidel pro celý svět. Jejich práce je již nyní vidět například na příměstských vlacích Desiro ML nebo připravované lokomotivě Vectron. Siemens podíl české práce prezentuje i proto, že se chce podílet na obnově vozového parku Českých drah, kterým kromě modernizací nabízí všechny druhy vlaků i lokomotiv.

Podle Maje je i přes současnou vyšší nezaměstnanost problém získat takové množství vzdělaných lidí. Spolupracovat proto musí přímo s vysokými školami. Konkurencí v oboru je i plzeňská Škoda Transportation, která má o železniční vývojáře také zájem, stejně jako tuzemské automobilky.

Siemens je jednou z největších elektrotechnických firem v Česku. Působí zde 120 let a zaměstnává deset tisíc lidí. V posledním finančním roce firma z Česka vyvezla zboží za 17 miliard korun.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist