Prodej nových osobních aut v Německu se v loňském roce propadl o 23,4 procenta na 2,92 milionu vozů. Oznámil to Svaz mezinárodních výrobců automobilů (VDIK). Poptávka po autech v Německu byla těžce zasažena koncem vládního programu šrotovného.

V prosinci však prodej meziročně stoupl o sedm procent na 230 000 vozů. Prosinec tak byl jediným loňským měsícem, kdy se poptávka po autech meziročně zvýšila. VDIK předpokládá, že prodej aut vykáže růst také v celém letošním roce. "Myslím, že v roce 2011 můžeme očekávat registraci 3,1 milionu nových vozů. A pokud si ekonomika povede dobře, mohli bychom toto číslo snadno překonat," uvedl prezident VDIK Volker Lange. Německo je největším automobilovým trhem v Evropě. V roce 2009 tam prodej aut díky šrotovnému stoupl o 23 procent na 3,81 milionu vozů. Dostal se tak na nejvyšší úroveň od roku 1992.

Naopak americké automobilky General Motors, Ford a Chrysler loni překonaly krizový rok 2009 a zvýšily prodej osobních a lehkých užitkových vozů na domácím trhu. Analytici J. D. Power and Associates předpokládají, že vloni americký trh posílil o 10% na 11,6 milionu vozů. I přes nárůst to však byl druhý nejhorší rok za téměř tři desetiletí po krizi roku 2009.