Reklama, s níž právě teď přišla automobilka Chrysler a která je pravděpodobně nejdražší na světě, je velmi odvážný tah, neboť míří na citlivou strunu Američanů. Tou je uvadající moc jejich průmyslu, jak napsala včera agentura AFP.

Dvouminutová reklama, která byla v USA vysílána v neděli v době historicky rekordní televizní sledovanosti, ukazuje symbol průmyslového úpadku, město Detroit s jeho komíny, dálnicemi, zašlými fasádami, město jako historické dědictví. Na hlučném pozadí obyvatel Michiganu vážným hlasem vypráví, jak postižené město bojuje proti ztrátě svého někdejšího dominantního postavení průmyslového obra."Nejžhavější ohně, z nichž vychází nejtvrdší ocel. Přidejte poctivou práci, přesvědčení a dovednost každého z nás po celé generace, a máte to, co jsme. Je to naše historie," chválí reklama. Má prodávat Chrysler 200, nový luxusní sedan. Reklamní spot spočívá na sloganu "Dovezeno z Detroitu".

Podle The Drum, britské internetové stránky specializující se na reklamu, je spot nejdražší v historii televize, zadavatel měl zaplatit televizi Fox skoro šest milionů dolarů. Kvůli své délce, která je pro finále Super Bowl neobvyklá, musel od vedení NFL dostat zvláštní povolení. Náklady ještě vzrostly, protože ve spotu se objevil také rapper Eminem, který rovněž pochází z Detroitu.

Je to reklama typu "všechno, nebo nic". Buď to bude pro značku úspěch, anebo to budou vyhozené peníze. Chrysler si ovšem zaslouží uznat oprávněnost rizika, do něhož šel, a myslím, že to bude fungovat, říká Jeremy Anwyl, generální ředitel analytického automobilového serveru Edminds.com. "My Američané milujeme takové výzvy ve stylu, co můžeme udělat k porážce protivníka. Lidi to chytí, budou myslet na vlast a na to, jak se ekonomika po debaklu zotavuje," dodává. Reklamu sledovalo 111 milionů lidí.