Prodej nových aut v USA se v březnu zvýšil o 17 procent na 1,25 milionu. Američané se kvůli vysokým cenám benzinu zaměřili hlavně na úspornější modely. Největší zájem byl o menší vozy a sportovní užitkové vozy.
Zájem o nákup aut podporuje také růst zaměstnanosti. Vyplývá to z údajů, které zveřejnila organizace Autodata.
Nejnovější údaje podle analytiků potvrzují, že automobilový průmysl pokračuje v pomalém a stabilním oživení. Po úpravě o sezonní vlivy a po přepočtu na celý rok se prodej zvýšil na 13,11 milionu vozů z loňských březnových 11,78 milionu. V době největšího rozkvětu poptávky po autech se prodalo ročně kolem 16 milionů vozů. Zemětřesení v Japonsku nemělo na prodej aut v USA téměř žádný vliv.
Z předních výrobců se pouze Toyotě snížil prodej, a to o šest procent. To se však čekalo, protože loni v březnu byl prodej Toyoty vysoký díky nabídce pobídek k prodeji. Prodej General Motors se zvýšil o 11 procent a Fordu o 16 procent. Prodej Chrysleru vzrostl o 31 procent.
Vysoký růst zaznamenaly jihokorejské automobilky, prodej Kia Motors stoupl o 44 procent a Hyundai o 32 procent. Zájem o vozy Honda se zvýšil o 23 procent a Nissan o 27 procent.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist