Prodej nových aut v USA se v březnu zvýšil o 17 procent na 1,25 milionu. Američané se kvůli vysokým cenám benzinu zaměřili hlavně na úspornější modely. Největší zájem byl o menší vozy a sportovní užitkové vozy.

Zájem o nákup aut podporuje také růst zaměstnanosti. Vyplývá to z údajů, které zveřejnila organizace Autodata.

Nejnovější údaje podle analytiků potvrzují, že automobilový průmysl pokračuje v pomalém a stabilním oživení. Po úpravě o sezonní vlivy a po přepočtu na celý rok se prodej zvýšil na 13,11 milionu vozů z loňských březnových 11,78 milionu. V době největšího rozkvětu poptávky po autech se prodalo ročně kolem 16 milionů vozů. Zemětřesení v Japonsku nemělo na prodej aut v USA téměř žádný vliv.

Z předních výrobců se pouze Toyotě snížil prodej, a to o šest procent. To se však čekalo, protože loni v březnu byl prodej Toyoty vysoký díky nabídce pobídek k prodeji. Prodej General Motors se zvýšil o 11 procent a Fordu o 16 procent. Prodej Chrysleru vzrostl o 31 procent.

Vysoký růst zaznamenaly jihokorejské automobilky, prodej Kia Motors stoupl o 44 procent a Hyundai o 32 procent. Zájem o vozy Honda se zvýšil o 23 procent a Nissan o 27 procent.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist