Pavel Šiška: Obchodní ředitel IBM Česká republika
Nové technologie bankám otevírají nové zdroje příjmu. Dnes jsou banky ozobávány piraňami, jako jsou telecomy a obchodní řetězce, a banky by zase měly jít do jejich byznysu. Tam se jim naskýtá velký prostor, protože jsou důvěryhodné a vlastní identitu zákazníka. A proč by si státní správa měla budovat vlastní systém autentizace zákazníka, když tu infrastrukturu mají banky? Tím banky mohou i obrovsky vylepšit službu společnosti - ušetřily by tím skomírajícímu státnímu rozpočtu.
Pavel Kysilka: Šéf české spořitelny
Banky budou muset projít změnou svého obchodního modelu. Musíme porozumět, co vývoj IT nabízí našemu byznysu. Dosud banky v inovacích volily spíše defenzivní taktiku. Bránily, co bylo jejich doménou, protože byly atakovány sektory, které byly schopny přebírat část služeb platebního styku. Banky budou muset otevřít dveře partnerství s jinými firmami. A to z toho důvodu, že za jakoukoliv inovací v některém sektoru bude muset následovat finanční služba - a naopak.
Aleš Barabas: Člen Předsta-venstva UniCredit Bank
S nástupem technologické generace se banky dostanou pod tlak. Čekám, kdy první telekomunikační firma převezme banku, anebo naopak, a dojde k nové nabídce propojením jejich technologií. Banky budou muset být flexibilní a přicházet s novinkami, jako jsou dnes například mobilní platby.
Aleš Tůma: Analytik firmy Partners
To, jak se zkracuje doba pozornosti věnované nabídkám bank, je bude nutit k jednoduchým, transparentním produktům. Klienti nejsou ochotni trávit čas luštěním podmínek produktů. Bude tlak to odstranit a nabídku přiblížit nové generaci.