Sto osmnáct milionů kusů padělků zabavili v roce 2009 (čísla za rok 2010 zatím nejsou k dispozici) celníci na hranicích 27 států Evropské unie. Přitom drtivá většina všech padělků připadá na textil a módní doplňky. Pravděpodobnost, že při nakupování narazíte na padělek, je veliká.
K nejčastěji padělaným značkám na světě patří Louis Vuitton. V Česku jej předhonily padělky britského domu Burberry. Luxusní značky padělky dlouho tolerovaly, protože tím měly postaráno o bezplatnou reklamu. Ovšem v momentě, kdy začal být počet padělků na ulici neúnosný a lidé si je se značkou automaticky spojovali, začal boj. Podle vyjádření značky Louis Vuitton byly za poslední rok podány "desítky tisíc nových žalob". Značky ale na téma kopírování svého zboží příliš mluvit nechtějí - mají obavy, že by dávaly návod padělatelům.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.