Společnost China MediaExpress Holdings byla dlouho považována za malý drahokam uprostřed pestré směsice čínských společností listovaných na amerických burzách. Firma specializující se na prodej videoreklamy promítané v čínských městských autobusech prudce rostla a generovala stále větší zisky. Do jejích akcií obchodovaných na amerických burzách Nasdaq a NYSE nalili investoři desítky milionů dolarů.

Dnes se tato čínská firma zmítá v naprostém chaosu a její akcie byly z obchodování na burze Nasdaq staženy. Ukázalo se totiž, že s největší pravděpodobností výrazně "vylepšovala" své finanční výsledky a nadhodnocovala velikost svého byznysu. Její pád na dno odstartoval v únoru, kdy investorská společnost Muddy Waters Research zveřejnila zprávu, v níž zpochybnila některé údaje, jež China MediaExpress Holdings prezentovala svým investorům. Například počet autobusů, v nichž firma prodává reklamní prostor, je údajně sotva poloviční oproti oficiálně udávanému číslu 27 200.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se