Móda sice více zajímá ženy, ale jejímu byznysu dominují především muži. Podle průzkumu uznávaného módního magazínu Women's Wear Daily sedí v rozhodujících funkcích v módních firmách pouze 19 procent žen.

Ne všem se takový poměr líbí. Skupina LVMH, která vlastní několik desítek luxusních značek včetně Louis Vuitton nebo Kenzo, podepsala společně s výrobcem kosmetiky Guerlain výzvu Evropské komise, aby na důležité posty usedlo do roku 2015 nejméně třicet procent žen. Sama skupina LVMH přitom tuto podmínku již dávno splňuje - 61 procent exekutivy tvoří ženy. Firma chce svým příkladem povzbudit další společnosti. "Ženy pracují na všech úrovních naší společnosti. Jako jeden z klíčových hráčů v módním odvětví jsme se proto přirozeně připojili k výzvě EU," komentovala rozhodnutí LVMH šéfka oddělení lidských zdrojů společnosti Chantal Gaemperleová.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se