Německá automobilka BMW ve druhém čtvrtletí více než zdvojnásobila čistý zisk na 1,81 miliardy eur (téměř 44 miliard korun) díky silnému růstu prodeje v Asii. Výsledky včera zveřejnilo vedení společnosti, která je největším výrobcem luxusních vozů na světě. Dodalo, že její celosvětový prodej vzrostl o 18,5 procenta na rekordních 450 608 vozů.

Celkové tržby společnosti stouply o 16,5 procenta na 17,9 miliardy eur. V Asii se tržby zvýšily o 43 procent zejména díky Číně, kde vzrostly o více než polovinu. Na důležitém trhu ve Spojených státech vzrostly tržby o 18 procent.

Provozní zisk divize luxusních automobilů se zvýšil o 83 procent na bezmála 2,41 miliardy eur. Překonal tak očekávání analytiků, kteří jej podle průzkumu agentury Reuters odhadovali na 2,14 miliardy eur.

"Jsme na velmi dobré cestě udržet si i v roce 2011 pozici vedoucího světového výrobce luxusních automobilů," prohlásil šéf společnosti Norbert Reithofer.

Bavorská automobilka BMW současně minulý měsíc zlepšila výhled pro celý letošní rok. Společnost letos počítá s nárůstem prodeje o deset procent na 1,6 milionu vozů.


Jsme na dobré cestě udržet si pozici vedoucího výrobce luxusních automobilů.
Norbert Reithofer, šéf BMW

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist