Pražský dopravní podnik a společnosti Siemens a Bombardier se stále neshodly na tom, kdo může za drobné praskliny v podvozcích některých souprav metra, a kdo by tedy měl jejich opravu nebo výměnu zaplatit. Náklady by přitom podle Siemensu měly dosáhnout několika stovek milionů korun. Praskliny v podvozcích vyřadily z provozu už pátou soupravu. Dopravní podnik (DPP) ujišťuje, že nyní nehrozí problémy s obsluhou linky C, na nichž tyto vozy jezdí. Pracuje však na záložní variantě tak, aby dodržel nasmlouvané intervaly spojů v případě vyřazení příliš velkého množství vozů. "Připravujeme ji proto, abychom byli připraveni na všechny možné scénáře spojené s problematikou poškozených rámů," vysvětlila mluvčí dopravního podniku Ilona Vysoudilová. Podle zástupců odborů DPP se počítá s technickou úpravou některých souprav určených pro linku A tak, aby bylo možné je nasadit do provozu na "céčku".


ILUSTRAČNÍ FOTO: HN - ARCHIV