Bestageři, generace 50plus, zlatá či stříbrná generace. Přezdívek mají důchodci a všeobecně lidé starší 60 let v Německu mnoho. Většina z nich má pozitivní nádech a poukazuje tak i na to, co pro zbytek společnosti a hospodářství tato věková kategorie znamená. Tedy zpravidla solventní skupinu obyvatelstva, která si chce dosyta užít svého volného času a navíc na to má potřebné prostředky.
"Když v souvislosti s ekonomickým vlivem zmiňujeme generaci 50plus neboli "silver economy", nemáme tím na mysli pouze barvu jejich vlasů," vyzdvihuje roli seniorů studie německého ministerstva pro rodinu, ženy, seniory a mládež s názvem "Stáří - motor hospodářství" (Wirtschaftsmotor Alter). "Již dnes lidé nad 60 let utrácejí 316 miliard eur ročně. To odpovídá přibližně výši německého rozpočtu," píší autoři. Na celkové roční spotřebě tento podíl představuje zhruba třetinu. V segmentech, jako jsou například potraviny, oblečení nebo cestování, je to dokonce více než polovina.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.