Velkorysost přivedla některé mecenáše paradoxně na druhý břeh - investovali miliony do umění, a nyní sami žádají o granty a hledají pro své projekty další mecenáše. To je případ Leoše Války, který vybudoval a řídí všemi chválené centrum současného umění DOX v pražských Holešovicích. A také brněnskou Wannieck Gallery, která otevřela veřejnosti unikátní soukromou sbírku.

"Čekal jsem, že podpora bude a že přijde dříve," hodnotí Válka po třech letech existence DOX jeho financování. Před měsícem dostal "za přínos v oblasti výtvarného umění" Cenu Ministerstva kultury. Přitom se jeho galerie ocitá v bodě zlomu, neboť nejjistější zdroj financí - vlastní prostředky zakladatele a jeho společníků - vysychá.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se