Není to poprvé, co se pod kapotou Volkswagenu určeného pro americký trh objevil naftu spalující motor. Ještě před tentokrát testovaným Passatem se objevil model Jetta s motorem TDI. Američanům je ale pořád toto palivo jaksi vzdálené a raději si vybírají úspornější z benzinových motorů. Mnohem častější volbou jsou také hybridy, kterých jezdí v USA řádově více než v Evropě. Proč?

Důvod je zcela jednoduchý - cena. Peníze, které musí Američané utratit za benzin, se výrazně liší. Od států, jako je Texas nebo Nové Mexiko, kde stojí galon okolo 2,9 dolaru (14,7 Kč za litr), po Kalifornii, kde musí zaplatit 3,7 dolaru za galon (18,8 Kč za litr). Už takové ceny je nutí přemýšlet. Nafta je přitom o půl dolaru až dolar na galon dražší, navíc není k dostání u každé pumpy. Jako by to nestačilo, velký cenový rozdíl je i mezi jednotlivými motorizacemi. Passat 2.0 TDI stojí o celých 6775 dolarů, tedy zhruba o 127 tisíc korun víc než základní benzinová verze. Například v Česku činí rozdíl mezi srovnatelnými motorizacemi jen 18 tisíc korun. Český zákazník tedy nemusí tolik uvažovat nad tím, zda se mu pořízení vozu spalujícího naftu vyplatí.

Zbývá vám ještě 20 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se