V centru pozornosti tokijského autosalonu, jehož brány se ve středu otevřely novinářům, stojí podle agentury AP automobily šetrné k životnímu prostředí, jako jsou hybridní vozy a elektromobily.
Japonské automobilky se pomocí úsporných technologií snaží oživit poptávku na stagnujícím domácím trhu.
Společnost Honda, která na výstavu přivedla i svého humanoidního robota Asima, například představila malý elektromobil Micro Commuter. Konkurent Nissan zase předvedl novou verzi elektromobilu s názvem Pivo 3, která dokáže sama řídit a najít místo k parkování. Veřejnost bude moci výstavu navštívit od soboty.
Japonské automobilky prochází obtížným obdobím kvůli slabé domácí poptávce, silné domácí měně, problémům Toyoty se svoláváním automobilů k opravě a rozsáhlým výpadkům ve výrobě po březnovém zemětřesení v Japonsku. Díky ekologickým technologiím si ale nadále udržují přízeň zákazníků, napsala agentura AP.
"Technologie jsou jedinou věcí, které se Japonsko musí držet. Autosalon se proto snaží zdůraznit tuto silnou stránku," uvedl odborník na japonský automobilový průmysl Koičiro Imoto. "Prodávat tuto technologickou nadřazenost je pro Japonsko jedinou zbývající cestou," dodal.
Tokijský autosalon se koná pouze jednou za dva roky. Zájem amerických a evropských automobilek o tuto výstavu navíc v posledních letech klesá, protože výrobci se čím dál více soustředí na Čínu a další trhy se silným růstovým potenciálem.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist