Automobilovému průmyslu se od začátku tohoto roku nevede vůbec dobře, což je dáno cyklickým charakterem tohoto odvětví. Ačkoliv sektor není tak levný, jako byl v roce 2008, jeho nízké ocenění představuje příležitost, která je ukryta v rozvojových zemích.

Velmi silný růst střední třídy a segmentů luxusních vozů v Číně, Brazílii a Indii byl zastíněn poklesem vyspělých ekonomik. Ale zatímco se investoři soustředili na problémy sektoru v minulosti, luxusní vozy si dokázaly v těchto zemích vytvořit silnou pozici. Zejména v Číně dokázaly firmy BMW a Daimler (Mercedes) uspokojit poptávku vyšší střední třídy, která dává najevo svůj statut nákupem luxusního automobilu. I když to může být v současném finančním prostředí překvapivé, luxusní trhy, zejména ty s luxusními vozy, rostly více než ostatní.

Zbývá vám ještě 40 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se