Američané letos patrně vrátí rekordní počet dárků, které byly zakoupeny on-line.

Přepravní společnost United Parcel Service (UPS) očekává, že hned první pracovní den po Vánocích, což je v USA úterý, bude vracet více než 550.000 balíků.

Meziročně to bude nárůst o téměř osm procent. Procentuálně ale bude počet vracených dárků nižší, což dávají experti do souvislosti i s lepší funkčností webů.

"Z hlediska počtu vracených dárků to zcela jistě bude nejrušnější rok," řekl agentuře Reuters marketingový ředitel UPS Ken Burkeen. Počet vracených dárků se podle něj dostane přes půl milionu i v některém z dalších dnů tohoto týdne.

Dobrou zprávou pro maloobchodní prodejce je nicméně to, že silný nárůst počtu vracených dárků je z velké části zřejmě odrazem explozivního nárůstu obliby nákupů přes internet.

Podle společnosti comScore, která monitoruje aktivity na internetu, se v předvánočním období, tedy od 1. listopadu do 26. prosince, objem prodeje v amerických internetových obchodech meziročně zvýšil asi o 15 procent.

Nákupní šílenství v USA trhalo rekordy, ale nekončí. Slevy se přesouvají na web - čtěte ZDE

Burkeen řekl, že UPS letos odhaduje nárůst počtu vracených dárků asi na 7,7 procenta. To znamená, že počet vracených dárků jako procento z celkového prodeje se ve skutečnosti sníží. A to i přesto, že obchodníci jsou vůči zákazníkům vstřícnější a umožňují vracet zakoupené zboží mnohem jednodušeji než v minulých letech.

Procentuální pokles počtu vracených dárků má zřejmě více důvodů. Jedním z nich je patrně i lepší funkčnost webových stránek, přes které obchodníci své zboží nabízejí. U obrázků je dnes běžný třeba i náhled z více úhlů, takže produkt je možné si i na webu prohlédnout prakticky ze všech stran.

Zájemci tak mají lepší přehled o tom, jak objekt jejich zájmu vypadá, čímž se vyhnou zklamání, až doma zboží vybalí z krabice.