Novela zákoníku práce byla opravdu velmi ostře sledovaná, a jelikož v rámci celého legislativního procesu byla často upravována, je vhodné si ji v krátkosti znovu představit. Víte přesně, co se pro vás lednem 2012 mění? Jen krátce: změny se dotknou zkušební doby, pracovní doby, mzdy za přesčasy, ukončení pracovního poměru atd.
Zkušební doba
V rámci určitého zvýšení flexibility pracovních vztahů dojde k prodloužení maximální délky zkušební doby u vedoucích zaměstnanců (tedy u zaměstnanců, kteří řídí a kontrolují alespoň jednoho podřízeného) ze tří na šest měsíců. U ostatních zaměstnanců zůstává zkušební doba beze změny, tedy nejvýše tři měsíce. Dále je stanoven limit délky zkušební doby v případě sjednání pracovního poměru na dobu určitou, a to na polovinu sjednané doby (tzn., že například při čtyřměsíční době určité může být délka zkušební doby maximálně dva měsíce).
Zbývá vám ještě 90 % článku
Vyberte si přístup na míru
Předplatné Hospodářských novin
HN mini
45 Kč první dva měsíce
Od 3. měsíce 229 Kč
- Veškerý obsah
- Bez reklam
- Mobilní aplikace
HN měsíční
90 Kč první dva měsíce
Od 3. měsíce 329 Kč
- Veškerý obsah
- Bez reklam
- Mobilní aplikace
HN roční
3290 Kč za rok
2 měsíce zdarma
- Veškerý obsah
- Bez reklam
- Mobilní aplikace
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený.
Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte
předplatné.
Vyberte způsob sdílení