Nejvíce loni v Česku do reklamy investovala společnost Henkel, která si pořídila reklamní prostor v ceníkové hodnotě 1,39 miliardy korun. Druhé místo obsadila firma Procter & Gamble Czech Republic (1,3 miliardy korun) a třetí pozice patřila společnosti Unilever ČR (1,19 miliardy korun).

Včera to oznámila společnost Admosphere, podle které všechny tři firmy loni využily reklamu v nižší ceníkové hodnotě než v roce 2010.

Nejvyšší meziroční pokles ceníkové hodnoty reklamy loni podle monitoringu Admosphere vykázala společnost Procter & Gamble Czech Republic, a to o 13,8 procenta. U společnosti Henkel ČR se ceníková hodnota reklamy snížila o 3,91 procenta a u koncernu Unilever o 1,36 procenta.

Naopak nejvíce loni na tuzemském trhu zvýšily reklamní aktivity firmy Hyundai Motor Czech a Wrigley Confections ČR, u kterých ceníková hodnota reklamy ve srovnání s rokem 2010 vzrostla na více než dvojnásobek. V případě společnosti Hyundai Motor Czech loni ceníková hodnota využitého reklamního prostoru obnášela 584,4 milionu korun a u Wrigley Confections ČR 333,4 milionu korun.

Inzerci v nejvyšší ceníkové hodnotě reklamního prostoru (4,85 mld. Kč) loni opět pořídily firmy zaměřené na parfémy a toaletní přípravky. Společnosti v kategorii Bankovní a spořitelní služby obsadily druhé místo (3,75 mld. Kč) a třetí pozice připadla kategorii Osobní automobily (3,73 mld. Kč)

Nejvyšší nárůst ceníkové hodnoty reklamy loni Admosphere zaznamenala v kategorii firem zaměřených na loterie. Zatímco v roce 2010 činila zhruba 145 milionů korun, tak loni se zvýšila na 359,4 milionu korun. Druhá polovina loňského roku totiž byla ve znamení konkurenčního boje loterijních společností Sazka, Fortuna a Tipsport, jehož součástí byly masivní reklamní kampaně.

Tuzemský reklamní trh loni vykazoval známky oživení a ceníková hodnota reklamního prostoru, který si firmy objednaly do loňského listopadu, se zvýšila o zhruba dvě procenta na 52,33 miliardy korun. Tahounem byly televizní a venkovní inzerce, ostatní typy reklamy loni vykazovaly pokles. Údaje za celý rok 2011 společnost Admosphere zatím nezveřejnila.

Na televizní reklamu za 11 měsíců loňského roku připadl reklamní prostor v hodnotě 26,3 miliardy korun, meziročně o 14 procent více. Hodnota reklamy v tisku klesla o deset procent na 17,9 miliardy korun. Třetí místo připadlo internetové reklamě, která klesla o čtyři procenta na 3,7 miliardy korun.

 


Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist