Tradiční české pivo Gambrinus rozšiřuje nabídku balení - nejprodávanější chmelový mok Gambrinus Světlý bude k dostání i v 1,5l PET lahvi. Pivovar Plzeňský Prazdroj reagoval na měnící se požadavky českých pivařů, kteří chodí stále méně do restaurací a častěji si kupují pivo v plastu domů. Podle pivovarníků nastartovala tento trend ekonomická krize a výrazné zvýšení spotřební daně na pivo od ledna 2010.
Spotřebitelé stále více oceňují u tohoto typu balení nerozbitnost, lehkost a snadnou manipulaci. „Zcela jasně vnímáme zvýšený zájem pivařů o doplnění variant balení značky Gambrinus právě o PET lahev,“ vysvětluje brand manažer Gambrinusu Jan Doležel.


Trh s recyklovatelnými PET lahvemi je nejrychleji rostoucím segmentem ze všech pivních balení. Podle výzkumu společnosti TNS Aisa v uplynulém roce z tohoto balení pilo pivo 54 % konzumentů, 28 % dotazovaných pije pivo z plastu alespoň jednou za měsíc a již bezmála 11 % respondentů minimálně jednou týdně.
Ztvárnění nové lahve pro Gambrinus Světlý speciálně navrhl designér Jan Čapek, který vytvořil i nový vzhled půllitrů pro hospody a restaurace. Pivo v novém balení se bude ke spotřebitelům distribuovat přímo z plzeňského pivovaru, kde byla vloni po investici 150 mil. korun uvedena do provozu nová stáčecí linka na PET lahve.
Prazdroj, který se řadu let bránil prodeji piva v plastových lahvích, v nich začal nabízet od poloviny roku 2009 nejlevnější značky Primus a Klasik. Nejznámější Pilsner Urquell stáčí výhradně do skleněných obalů a v menší míře do plechovek.

Související