Až příště dostane lékař od farmaceutické firmy desítky tisíc korun na třídenní výlet, už to neutají. Jména těch, kteří jezdí za peníze lékového průmyslu na zahraniční kongresy, budou na internetu. Firmy začnou údaje o tom, komu co zaplatily, povinně hlásit Státnímu ústavu pro kontrolu léčiv a ten data zveřejní. Počítá s tím novela zákona o reklamě, která právě míří do vlády.

Sponzoring bývá často zneužíván jako mírnější forma uplácení lékařů. Firma si je zaváže a přiměje je, aby její léky předepisovali co nejvíce pacientům. Jedná se o miliardový byznys - v lécích se ročně protočí kolem 50 miliard korun, tedy čtvrtina všech výdajů na zdravotnictví.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se