Norská společnost Det Norske Veritas začala před pár měsíci zkoumat pomocí dotazníkové metody odolnost českých firem vůči korupci a podvodům. A o klienty nemá nouzi. Vedle Vitany teď jedná například se společnostmi Wood&Paper, Media Marketing Services či se samosprávou města Vodňany.
"Firmy se zajímají o prevenci případných rizik," říká Tomáš Urban, výkonný ředitel společnosti Det Norske Veritas pro Česko a Slovensko. Ta na základě metod Transparency International a Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj sestavila soubor 350 otázek. Jejich prostřednictvím specifikuje, v kterých odděleních může ve firmě ke korupci a podvodům docházet. Má přitom vypracováno 12 skupin otázek pro manažery, zaměstnance či externí dodavatele služeb.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.