Jsme zodpovědní věřitelé, klienta nechceme předlužit. Chráníme tím i sami sebe, tvrdí představitelé čtyř největších bank, které působí na českém trhu. Jejich postup při vymáhání dluhů se liší, klientům nicméně shodně doporučují, aby je v případě potíží s úhradou dluhu kontaktovali co nejdříve, kdy je snáze možné najít vhodné řešení.

"Finanční skupina České spořitelny měla koncem loňského roku 5,3 procenta rizikových úvěrů. Jsme zodpovědný věřitel, zachování splátkového režimu je naší prioritou," říká Jan Holinka z tiskového centra banky. Během prvních 90 dnů od nezaplacení Spořitelna klienta několikrát kontaktuje telefonicky, prostřednictvím SMS upomínky a třemi písemnými upomínkami s výzvou k úhradě dluhu. Zároveň se s ním snaží dohodnout na nějakém řešení.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se