Výrobci luxusního zboží zažívají zlaté časy. Světový trh s těmito výrobky totiž zažívá silné oživení. Jen mezi lety 2009 a 2011 stouply podle prvních odhadů americké konzultační společnosti Bain & Company celosvětové tržby z prodeje luxusních produktů téměř o 25 procent na rekordních 191 miliard eur.

Známé značky tak mohly zacelit rány, které jim uštědřila finanční a ekonomická krize v letech 2008 až 2009. Nebylo to ale poprvé, co se společnosti zaměřené na luxus musely vyrovnat s poklesem či stagnací tržeb. Za posledních dvanáct let se totiž na vývoji negativně podepsalo několik faktorů. Jedním z nich byl dopad útoků z 11. září 2001, později pak epidemie akutního respiračního onemocnění SARS, které částečně paralyzovaly cestovní ruch.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se