Uplynulý ročník anglická Premier League převedl doktor Steve Kelly z University v Huddersfieldu, který je odborníkem na sportovní a klubové hospodaření, do řeči čísel a peněz. Na základě porovnání cen permanentky na sezonu, získaných bodů, vstřelených gólů a míry požitku fanoušků ze hry sestavil žebříček.

Nejvýš se v něm se na bbc.co.uk umístil mistrovský celek Manchester City před Wiganem, který na rozdíl od City unikl sestupu a skončil patnáctý. Třetí se ve studii umístili fotbalisté desátého West Bromwich Albion a až za nimi je slavný Manchester United, který je však stále nejceněnější značkou ve fotbalovém světě s hodnotou odhadovanou na 853 millionu dolarů (16,8 milirady korun).

Druhým nejhůř hodnoceným celkem podle těchto měřítek, podle nichž jsou úplně poslední Queens Park Rangers (v tabulce 17.), je slavný Liverpool, jehož osmé místo v soutěži, rozhodně neodpovídá tradici i podpoře fanoušků, kteří platí za permanentky vysoké částky.

Podle studie byla necelá polovina fanoušků spokojena s tím, co za své peníze dostala a nejspíš si koupí sezónní vstupenku i na příští ročník. Více než polovina klubů v soutěži se také snaží udržet zájem svých příznivců tím, že sníží nebo alespoň nezdraží ceny permanentek.

 

Nejnespokojenější jsou příznivci sestupujícího Blackburn Rovers. Ti už v sezoně protestovali proti indickým majitelům i manažerovi Stevu Keanovi a 56 procent z nich uvádí, že si permanentku na další ročník nekoupí.

Téměř sedmdesát procent fanoušků by také přivítalo, kdyby příjmy fotbalistů byly regulovány stanovením platového stropu.