Největší evropské automobilce Volkswagen, jejíž součástí je Škoda Auto, vzrostl za pět měsíců letošního roku prodej aut o 8,4 procenta na 3,65 milionu vozů. Růst podpořila hlavně poptávka z Číny, Spojených států a východní Evropy, která překonala i pokles na západoevropském trhu.
V západní Evropě se prodej za pět měsíců snížil o 6,4 procenta, ve střední a východní Evropě naopak stoupl o 29,8 procenta. V USA se prodej zvýšil o 30 procent a v Číně o 17,5 procenta. V samotném květnu prodej vzrostl o 7,8 procenta na 763 800. Letos chce Volkswagen zvýšit prodej na deset milionů vozů z loňských 8,3 milionu. Skupina Volkswagen je nyní druhou největší automobilkou na světě. Do roku 2018 chce zvýšit prodej na více než deset milionů vozů a stát se světovou jedničkou. Podle poradenské společnosti Ernst & Young se VW stal již loni světovou jedničkou podle tržeb. Kromě Škody a hlavní značky VW patří koncernu značky Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini a Seat. Automobilka vlastní i více než 70 % v producentech nákladních aut Scania a MAN a letos chce dokončit převzetí výrobce sportovních aut Porsche, ve kterém má 49,9 procenta.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist