Švýcarská vláda se rozhodla postavit druhý silniční tunel pod pohořím svatého Gottharda v centrální části země. Ve Švýcarsku jde o největší projekt v oblasti dopravní infrastruktury za posledních několik let. Stavba si vyžádá 2,8 miliardy švýcarských franků (60,3 miliardy korun), informovala včera agentura Reuters.

Současný tunel mezi švýcarskými kantony Uri a Ticino potřebuje nezbytně modernizovat. Druhá dopravní osa tak má zajistit, aby italsky mluvící kanton Ticino nezůstal odříznutý od zbytku země.

Druhý tunel, který by se měl otevřít nejdříve v roce 2027, má zároveň výrazně zvýšit bezpečnost silničního provozu, neboť bude možné rozdělit dopravu, která je vedena nyní v protisměrných pruzích.

V říjnu 2001 způsobil v tunelu čelný střet mezi dvěma kamiony požár, při kterém zahynulo 11 lidí. Mnoho dalších bylo zraněno.

Gotthardský tunel, který tvoří hlavní severojižní osu přes švýcarské Alpy, používá více než pět milionů lidí a 930 000 nákladních automobilů ročně. Otevřen byl v září 1980 po více než deseti letech projekčních prací a samotné výstavby. Tunel je dlouhý 16,4 kilometru.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist