Pojišťovna Generali je povinna vyplatit klientům zkrachovalé cestovní kanceláře BG Travel peníze za neuskutečněné zájezdy, i když si kancelář sjednala nedostatečný limit pojištění. Sdělilo to včera ministerstvo pro místní rozvoj. Současně odmítlo výroky Generali o zastaralosti zákonů a svém nekonání v případu. Generali v úterý oznámila, že klienty BG Travel za neuskutečněné zájezdy neodškodní, což by se stalo v Česku poprvé.
Limit pojistného plnění si BG Travel sjednala na 120 000 korun, náklady na zajištění návratu klientů z ciziny jej však vysoce převýšily.
Smlouva o povinném pojištění pro případ úpadku ale podle ministerstva není běžnou pojistnou smlouvou, u níž pojišťovna plní přání klienta. "Je povinností sjednat pojištění tak, aby klient cestovní kanceláře měl v případě jejího úpadku zajištěnu repatriaci, a pokud se zájezd neuskutečnil, vrácení všech vložených peněz. Podle zákona pojišťovna není oprávněna odmítnout pojistné plnění, dozví-li se po pojistné události, že cestovní kancelář vědomě poskytla nepravdivé nebo neúplné podklady. Pojišťovna je pak oprávněna domáhat se náhrady škody na cestovní kanceláři," dodalo ministerstvo.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist