Léto je v plném proudu, záchrana evropské ekonomiky (již několik let) také, ale z pražského parketu na investory zrovna čilý ruch metropolitní burzy nedýchá. Hlavním důvodem je mírně řečeno nynější problematická doba a složení místních akciových titulů. Spotřebitelská poptávka v České republice klesá, lidé se bojí dalšího vývoje a nemají ani obecnou důvěru v ekonomiku.

V této konstelaci se nedá čekat, že by se firmy zaměřené na běžný lid, kterých je na BCPP většina, vyhřívaly na výsluní burzovní slávy. Stejně tak inzerenti nedbají baťovských pouček a poslední korunu nedávají do reklamy na TV NOVA (CETV). Banky sice prokázaly svou odolnost a zdraví, ale na jásání to není. Od akcií firem závislých na cenách komodit (ČEZ, NWR) také nemůžeme čekat optimismus, navíc se "strašákem" náročné dostavby Temelína v zádech. Jediný, kdo by mohl mírně těžit z krize, je Fortuna a AAA. Autobazary jsou logickou alternativou v momentu, kdy člověk nemá na nový vůz, i když ceny stále klesají, a Fortuna jako zprostředkovatel možných světlých zítřků pro případné výherce.

Zbývá vám ještě 40 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se