Přes jinak usměvavou tvář jednatele společnosti Bohemia Machine Jiřího Trtíka jako by se přehnal stín, když padne zmínka o roku 2008. Krize tehdy tvrdě dopadla na mnohé sklářské podniky, které přestaly mít zájem o nové stroje na výrobu skla, tehdejší hlavní vývozní artikl posázavské firmy. Její obrat spadl během jediného roku o polovinu na 59 milionů korun.
Trtík uvažoval, co dál. "Asi rok před krizí jsme začali s vývojem technologie automatického broušení skla. Řekl jsem si: Když pro ni nemůžeme najít zákazníky, proč to nezkusit sami?" Přesné strojové broušení firma zpočátku nabízela jako servis pro sklárny a brusírny. Později začala vyrábět vlastní broušené sklo a zaměřila se na jeho design. Na poslední kolekci se značkou Bomma se podíleli například výtvarníci Maxim Velčovský, František Vízner nebo studio Olgoj Chorchoj.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.