Hlavní přínos soutěže Nejlepší banka a pojišťovna spočívá v její zpětné vazbě. Nabízí také klientům dobrý přehled o tom, jaké novinky banky nabízejí, říká Zdeněk Tůma, zodpovědný ve firmě KPMG ČR za bankovnictví. Společnost je jedním z partnerů této soutěže.

HN: Od posledního ročníku soutěže Nejlepší banka a pojišťovna uplynul rok. Co se za tu dobu změnilo?

Banky, které působí na českém trhu, se dál zaměřují na využití nových technologií. Ne, že by byly zcela nové. Podstatné je, jak finanční instituce dokážou tyto technologie prakticky využít. Loni jsme hovořili o bezkontaktních platbách, které se pomalu rozbíhají. Dál roste penetrace v oblasti internetu. Některé banky na něm mají postaven obchodní model a zdá se, že úspěšně. Využily tak určitou mezeru na trhu. To vytváří tlak na velké banky. Zdaleka neplatí, že inovátory jsou jen ti malí, pro něž je takřka povinnost přijít s něčím novým. Jinak se těžko prosadí. S novými nápady přicházejí i velké banky.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se