Odměna pro tým vítěze volejbalové Ligy mistrů by stěží stačila na týdenní plat špičkového fotbalisty. Třebaže se elitní klubové soutěže v nejpopulárnějších míčových sportech výrazně liší finančním zázemím, spojuje je prestiž absolutního vrcholu. Jméno Ligy mistrů prodává klub u sponzorů.
Když dnes hostí basketbalistky USK Praha v Eurolize španělskou Salamancu, vyjde klub organizace zápasu na 200 tisíc korun. Doma hrají v základní skupině šestkrát, to znamená 1,2 milionu korun. Podobný příjem, tedy přibližně 50 tisíc eur, zinkasuje celkový vítěz soutěže. Nejméně úspěšné celky dostávají zhruba 3500 eur (87 500 korun). "Ekonomická rentabilita je nulová," přiznává Marek Kučera, generální manažer USK Praha. Pro srovnání takřka nesrovnatelného - fotbalová Plzeň loni jen na prémiích v Lize mistrů vyrýžovala 257 milionů korun.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.