Musíme exportovat, nic jiného nám nezbývá, shodují se šéfové firem českého železničního průmyslu. Obor, který v Česku zaměstnává přes dvacet tisíc lidí, tak v současnosti zhruba polovinu procent své produkce exportuje. Celkově jde o desítky miliard korun a oboru se daří hledat stále nové a nové trhy.

Doba hojnosti, která nastala po vstupu do Evropské unie, skončila. Výstavba tuzemských železničních koridorů je utlumena, protože nejsou ani dotace z EU, ani peníze ve státním rozpočtu, dopravní podniky nemají na nové tramvaje a České dráhy už více zvažují i nabídky zahraničních dodavatelů. Pro české výrobce to znamená, že musí výpadek nahradit v zahraničí.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se