Ačkoliv festival Opera začíná dnešní olomouckou inscenací Donizettiho Lucie di Lammermoor a končí 3. února Gluckovým Orfeem a Eurydykou, program překvapivě téměř z poloviny tvoří současná česká díla. Soudobé skladatele na rozdíl od klasiků ovšem na pražské přehlídce operních souborů z celé republiky reprezentují vesměs komorní projekty, některé i na hranicí alternativy.

Například Tomáš Hanzlík často propojuje barokní inspiraci s minimalismem - a právě taková je volná rekonstrukce Dafné, jedné z prvních oper vůbec, kterou vytvořil ve dvojici s Vítem Zouharem a kterou přiveze 21. ledna Národní divadlo Brno. Hanzlík sám předtím přichází se svým souborem Ensemble Damian v opeře Voda a vzduch s pásmem obrazů ze života výtvarníka Jakuba Obrovského. Miloš Štědroň se představí 27. ledna s bizarní perzifláží Palackého truchlivý konec, která navazuje na staré tradice loutkových her. Ještě dál jdou v dílku pro Ensemble Opera Diversa - v komorní "hororopeře" Mluvící dobytek - autoři Ondřej Kyas a Pavel Drábek.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se