Na současný model fungování ratingových agentur, při němž emitent platí agentuře za hodnocení vlastních cenných papírů, bude zřejmě jednou nahlíženo jako na hlavní důvod rozpoutání nedávné finanční krize. Tento model navíc vytrvale odolává jakékoliv změně.

Jules Kroll, který se do ratingového byznysu pustil v krizovém roce 2009, původně razil myšlenku, aby to byli investoři do cenných papírů, kdo bude ratingovým agenturám platit. Emitenti by tak nemohli agentury vydírat odchodem ke konkurenci. Dnes však agentura Kroll Bond Ratings pracuje pro emitenty dluhopisů podložených hypotékami stejně jako její konkurenti.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se