V dopravním byznysu se chystá první velká pojistka proti neúměrně vysokým cenám. Státní dopravní fond si nechává zpracovat nová cenová pravidla na železnice i silnice. Původní podklady, ze kterých stát vycházel pro odhady cen dopravních staveb, pocházejí ještě z "bohatých let" - konkrétně z roku 2010, kdy ministerstvu vládl Aleš Řebíček (ODS).

První obranný mechanismus

Stačí jeden příklad za všechny. Když Nejvyšší kontrolní úřad loni v květnu kritizoval drahou stavbu Pražského okruhu, který se s více než miliardou korun za kilometr stal bezkonkurenčně nejdražší dálnicí v zemi, vytkl státu vedle řady chyb také špatnou práci s cenovými normativy. Podle nich investoři - jako je například Ředitelství silnic a dálnic - získávají během přípravy stavby první hrubý odhad, kolik bude dálnice nakonec stát.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se