Při sledování kroků České pošty to zní těžko uvěřitelně, ale v sousedním Rakousku je obdobná Österreichische Post (ÖP), kotovaná na vídeňské burze, příkladem dobře řízeného podniku.

Prostředí, v němž pošty fungují, se v posledních letech radikálně mění. Ubývá klasických listovních zásilek; jejich roli přebírají e-maily, SMS a elektronické schránky. Stále zajímavým segmentem je doručování reklamních materiálů. A naopak roste přeprava balíků vzhledem k rozšiřujícímu se nakupování přes internet. Zde soupeří pošty s doručovacími firmami (DHL, PPL, DPD). Přitom už neplatí, že tyto firmy jsou rychlejší, ale vždy dražší. I cenově dokážou konkurovat. Odpovědí ÖP jsou kvalitní služby ve stejném segmentu, a to nejen v Rakousku, ale i v dalších zemích (Německo, Polsko, Bulharsko...), kde se soustředí jen na přímé doručování.

Zbývá vám ještě 40 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se