Na vrcholu Lysé hory a okolních kopců leží sníh, v podhůří Beskyd, kde před pěti lety doslova na zelené louce vyrostl závod korejské automobilky Hyundai, drobně mrholí. Nápis na administrativní budově hlásá, že nové myšlení přináší nové možnosti. Uvnitř v přijímací hale je prázdno, kromě ukázkových naleštěných aut tu postává dvojice Korejců s logem Hyundai na tmavomodré mikině. O něčem živě diskutují, potom zmizí druhým vchodem, který vede do výroby v komplexu o velikosti 200 hektarů.

Letos z továrny vyjede milionté auto. Nošovický závod korejské automobilky vyrábí i v době útlumu na evropském trhu stále naplno, výroba jede na tři směny. Loni ze závodu vyjelo přes tři sta tisíc vozů. V Česku jich však zůstane jen zlomek. Nejvíc jich koupí Němci a Rusové, dostanou se ale i na taková místa, jako je Martinik nebo Francouzská Guyana. Nově i do Austrálie a Jižní Afriky. Právě tyto trhy získávají na významu, když Evropané kupují aut méně.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se