Sportovní marketing je specifická disciplína, která využívá všeobecné obliby sportu, glorifikace sportovních hvězd a vlastenecké náklonnosti k reprezentantům v čemkoli.

Osvícenému managementu firmy vychází zpočátku jednoduchá rovnice: spojím naše jméno se jménem úspěšného týmu nebo vyhrávajícího sportovce a něco z jeho slávy, renomé a uznání padne i na nás. To vše za sponzorský příspěvek, který dělá u většiny sportů valnou část příjmů sportovních svazů i sportovců samotných. Jedná se o oboustranně výhodnou spolupráci, pokud se tedy neoctnete v České republice v polovině roku 2013.

Sportovní marketing totiž předpokládá také oboustranně dobrou pověst, protože se v této disciplíně hraje hlavně o emoce, náklonnost a ztotožnění. Málokterá firma by chtěla sponzorovat borce profláklého dopingovými aférami, agresivním nebo nesportovním chováním. Naopak málokterý sportovní svaz by si dovolil přijmout peníze od firmy s jakýmkoli výraznějším škraloupem.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se