České pivovary hledají nové alternativy nápojů s nižším obsahem alkoholu a nápojů bez alkoholu. Tyto produkty loni pivovarům vylepšovaly prodej, zatímco spotřeba výčepních piv a ležáků stagnovala.
"Demografie nám nenahrává. Nevypadá to, že by spotřeba piva měla růst, nová generace hledá jiné druhy nápojů," nastínil trend Zbyněk Kovář, generální ředitel pivovaru Staropramen.
Druhý největší výrobce piva na českém trhu proto příští týden uvede na trh další novinku v podobě své nealkoholické sladové limonády ("Sládkova limonáda") pro dospělé. Ta vzniká vařením sladu a procesem speciálního kvašení podobně jako pivo, na rozdíl od většiny nealko piv v ní ale je zcela nulový obsah alkoholu.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.