Byli na palubě nezkušení piloti?

Oběti nehody
Společnost Asiana Airlines identifikovala oběti havárie jako Ye Mengyuan a Wang Linjia, studentky střední školy Jiangshan v provincii Zhejiang ve východní Číně. Byly součástí skupiny 29 studentů a 5 učitelů, která směřovala na letní tábor do Kalifornie.
V kokpitu dopravního letadla seděli v době přistání čtyři piloti. Již v prvních dnech po havárii letadla se potvrdilo, že 46letý Lee Kang-Kuk, jenž měl na starosti přistání letadla na ranvej, byl pilot, který s Boeingem 777 byl teprve v zácviku a podle agenturních správ s ním měl nalétaných pouze 43 hodin. 

Slovy pilota ČSA, kapitána Stanislava Fialy, by v zemích EU pilot s takovým počtem nalétaných hodin vůbec nemohl s tímto strojem vzlétnout. V Evropě musí mít podle jeho slov pilot nalétáno alespoň 100 hodin s novým strojem.

Američtí vyšetřovatelé v těchto dnech přišli s dalším poznatkem. Druhý pilot, který měl toho prvního na starosti, dělal leteckého instruktora poprvé. Nicméně měl nalétáno 13 000 hodin, z toho 3000 s Boeingem 777.

V současné době jsou piloti vyslýcháni. Deborah Hershman, předsedkyně představenstva NTSB (National Transportation Safety Board), navíc potvrzuje, že piloti nemohli být ihned po pádu letadla testováni na drogy a alkohol, protože nespadají pod americké předpisy.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se