Než se pustíte do samotného sepisování podnikatelského, nebo-li business plánu, měli byste si nejdříve uvědomit jeho podstatu a co by měl obsahovat.

Plán píšete zejména pro sebe, nikoliv pro investora nebo banku. Jeho záměrem a cílem, který musí být vždy v popředí, je stručně, ale jasně, popsat podstatu podnikání společnosti a další plán rozvoje. Je-li psán se záměrem získat investora, měl by demonstrovat, proč každá koruna investovaná do tohoto projektu bude mít takový výnos, který odůvodní podstoupené riziko.

Existují čtyři hlavní skupiny subjektů, pro které je podnikatelský plán důležitý:

  • vy sami jako podnikatelé, 
  • potenciální investoři (banky, VC fondy, soukromí investoři), 
  • potenciální a stávající zaměstnanci (zejména management), 
  • potenciální partneři. 

Stručně řečeno, investování do firem je o čtyřech věcech: PRODUKT, TÝM, TRH a PENÍZE. Pokud tyto čtyři body důkladně popíšete, máte Business Plán hotový.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se