Řetězec restaurací s rychlým občerstvením Yum! Brands v indickém městě Goa otevřel pobočku KFC s pořadovým číslem 40 tisíc. Plánuje přitom, že do roku 2015 bude mít ve stovce indických měst celkem tisíc restaurací svých značek Pizza Hut, KFC a Taco Bell. A očekává, že prodeje společnosti a franšízových restaurací v Indii do té doby dosáhnou částky jedné miliardy dolarů.

Indie je pro Yum! Brands klíčovým trhem. Střední třída zde rychle roste a celých 65 procent z 1,2 miliardy místních obyvatel je mladší 35 let. Podle předpokladů by tady do roku 2030 měla vyrůst největší spotřebitelská třída na světě. Indie je navíc v globálním měřítku šestým největším konzumentem drůbeže.

Společnost každý den za hranicemi Spojených států otevře pět nových poboček svých restaurací. Působí už ve 130 státech a jen do konce letošního roku plánuje otevřít rekordních 1450 restaurací na rozvíjejících se trzích. Proto právě do nich chce v příštích sedmi letech se svými franšízovými partnery investovat deset miliard dolarů.

Na milion lidí dvě restaurace

"Na předních 10 rozvíjejících se trzích připadají pouhé dvě restaurace na milion obyvatel, zatímco v USA připadá na stejný počet lidí 58 restaurací. Jsme tak na samém počátku našeho globálního rozvoje," prohlásil David Novak, předseda představenstva a generální ředitel Yum! Brands s tím, že Indie je jednou z největších příležitostí.Indický trh se stravováním mimo domov se odhaduje na 94 miliard dolarů, pouhé dvě procenta z toho zajišťují národní a mezinárodní značky maloprodeje potravin.

Časopis Fortune společnost Yum! s tržbami přes 13 miliard dolarů loni umístil na 201. místo v žebříčku Fortune 500. Nová vlajková loď značky KFC se nachází ve městě Goa na západním pobřeží Indie, má rozlohu více než 380 metrů čtverečních a kapacitu více než 130 míst.