Pokud se lidé mohou rozhodovat mezi dvěma podobnými pracovními místy, volí raději zaměstnání, které nabízí možnost flexibilní práce. V mezinárodním průzkumu společnosti Regus to uvedlo 81 % respondentů. Firmy na to začínají více slyšet a ty, u kterých je flexibilní pracovní doba kvůli náplni práce nedostupná, se snaží zvyšovat loajalitu zaměstnanců jiným způsobem.

Například společnost DPD, která se zabývá doručováním balíků, už několik let uplatňuje prorodinnou politiku. "Nekonečným zvyšováním mezd konkurenci dlouhodobě čelit nemůžeme, ale můžeme lidem nabídnout přátelské pracovní prostředí... Proto se zabýváme zlepšováním podmínek pro soulad osobního života a práce," říká Soňa Štroufová, personální ředitelka DPD. A dodává, že takový přístup motivuje zaměstnance k lepším výkonům. Podle Štroufové se sice stává, že zaměstnanci jdou kvůli vyšší mzdě jinam, ale je taky běžné, že se tito zaměstnanci zajímají o návrat zpět.

Zbývá vám ještě 80 % článku
Předplatné za 30 Kč
  • První 2 měsíce za 30 Kč měsíčně, poté za 179 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se