Nápojářské skupině Kofola se v loňském roce zvýšil obrat o 15 milionů korun (0,2 procenta) na 6,271 miliardy korun. Hrubá marže klesla o 6,3 procenta na 1,98 miliardy korun. Provozní zisk (EBIT) stoupl Kofole o 1,6 procenta na 347,6 milionu korun, ukazatel EBITDA stoupl o 0,5 procenta na 798,3 milionu.

Podle zástupců firmy má za sebou Kofola těžký rok. "Ceny surovin, především cukru, byly po celý rok vysoké, maloobchodní řetězce stále výrazně tlačily na výši marží a poptávka spotřebitelů po nealkoholických nápojích zůstávala nevýrazná. Přesto hospodářské výsledky Kofoly ukazují, že i za těchto podmínek může firma růst," uvedl finanční ředitel skupiny Kofola Daniel Buryš.

Kofole se podle něj loni podařilo dosáhnout zvýšení podílů v různých segmentech trhu i snížit o 19 procent zadluženost.

Podle generálního ředitele Kofoly Jannise Samarase je pravděpodobné, že podmínky na trzích se příliš nezmění, suroviny zásadně nezlevní a poptávka se ze dne na den nezvýší. "Mám ale radost, že se nám přesto daří vyrovnávat klesající trh a naše tržní podíly rostou nejen v retailovém, ale i v gastro segmentu," uvedl Samaras.

Mangaloo a další zdravé nápoje

Společnost avizuje, že se letos soustředí vedle prémiových restaurací na silně rostoucí trh se zdravými nápoji. Jako příklad uvedl Samaras únorovou akvizici sítě fresh barů Mangaloo.

"V tomto roce se budeme opět soustředit mimo jiné na zvýšení tržních podílů značky UGO na poli zdravých nápojů a budeme naši pozornost směřovat i nadále k segmentu prémiových restaurací," dodal Samaras.

Skupina Kofola zaměstnává 2100 lidí, v Česku jich je kolem 700. Zaměstnanci pracují v sedmi výrobních závodech, z nichž dva jsou v České republice, jeden na Slovensku, tři v Polsku a jeden v Rusku. Mezi její nejvýznamnější značky patří Kofola, Rajec, Vinea, Hoop Cola, Jupí, Jupík nebo Paola.