Perspektiva jednotlivých motorových paliv závisí především na příslušné legislativě, daňové politice státu a cenách jednotlivých paliv. "Přesto se domnívám, že i v roce 2020 se budou používat nadále především na uhlíku založená paliva, protože ropy a zemního plynu je navzdory chmurným předpovědím stále dost s tím, jak se vyvíjejí nové těžební technologie a objevují se nová ložiska.
V USA se však nyní auta stále častěji předělávají na stlačený břidlicový plyn, který je levnější než benzin a nafta. Motory při pohonu na zemní plyn neprodukují na rozdíl od benzinových motorů také žádné pevné částice, ale vozidlo na plyn vyjde dráže," říká Jan Macek.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.



