Perspektiva jednotlivých motorových paliv závisí především na příslušné legislativě, daňové politice státu a cenách jednotlivých paliv. "Přesto se domnívám, že i v roce 2020 se budou používat nadále především na uhlíku založená paliva, protože ropy a zemního plynu je navzdory chmurným předpovědím stále dost s tím, jak se vyvíjejí nové těžební technologie a objevují se nová ložiska.

V USA se však nyní auta stále častěji předělávají na stlačený břidlicový plyn, který je levnější než benzin a nafta. Motory při pohonu na zemní plyn neprodukují na rozdíl od benzinových motorů také žádné pevné částice, ale vozidlo na plyn vyjde dráže," říká Jan Macek.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se