Ahoj, ruce nahoru, kdo má dneska kocovinu!" volá vytáhlý mladík v kožené bundě z pódia canneského kina Olympia. Je devět hodin ráno, zvedá se pár rukou a sálem zní smích. "Jo, já jsem Patrick Hughes, režisér filmu The Expendables 3, a dneska vám z něj pustím dvě minuty," pokračuje energický muž, který se zatím prosadil zejména jako režisér sofistikovaných reklamních spotů.
I tak to včera vypadalo na filmovém festivalu v Cannes, kde přitom o Zlatou palmu soutěží snímky s nejvyššími uměleckými ambicemi. Hotely na přímořském bulváru Croisette jsou ověšené plakáty a instalacemi k budoucím trhákům - tedy spíše bývaly. Letošní výzdoba je střídmá a odpovídá postkrizovému stavu: kde jsou ty doby, kdy před hotelem stála umělá zimní krajina k jakémusi animovanému filmu nebo kdy na rohu ulice hýbal pažemi obří Transformer. Velká hollywoodská studia na festivalu přesto každoročně startují kampaně filmů, u nichž čekají největší obrat. A tak se letos už v hlavním programu v Cannes promítalo dobrodružství Jak vycvičit draka 2 a neděle patřila Expendables.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.