Branding, to není jen logo a způsob jeho užívání. Jednou z jeho nejdůležitějších součástí je design produktů. Každá značka má své charakteristické hodnoty, které promítá do svých výrobků. Dobrý designér by se jim měl podřídit a pracovat v souladu s nimi. Podle designéra Jana Čtvrtníka je základem brandingu ucelené vnímání firmy. "Je výhodné s brandingem pracovat vědomě v souladu s firemními hodnotami a neponechat jeho vývoj náhodě. Vhodně řízený branding může zvyšovat vnímanou kvalitu značky a odlišit ji od konkurence," tvrdí na základě mnohaleté zkušenosti s designem pro nadnárodní společnosti i malé výrobní firmy.

JE CHYBA NAJMOUT DESIGNÉRA JEN JEDNORÁZOVĚ

Čtvrtník zároveň upozorňuje, že české firmy se dopouštějí chyby, když si designéry najímají pouze jednorázově. "Taková Ikea stojí a padá s designem. Dokáže ho využít i k tomu, aby výrobky byly nejen atraktivní, ale i levnější," říká.

"Mým úkolem bylo navrhnout výrobek v souladu s firemní filozofií tak, aby nesl jednoduchý švédský styl a přitom vypadal cenově dostupný, aby jeho výroba byla levná a aby zohledňoval všechna specifika pití čaje po celém světě," zmiňuje Čtvrtník ukázkový příklad profesionálního brandingu ve společnosti IKEA, pro kterou vytvořil dodnes prodávaný dárkový čajový set.

KONKRÉTNÍ PŘÍPADY NA SEMINÁŘI

Představit design jako významnou součást firemního brandingu, která může posunout hodnotu značky a odlišit ji od konkurence, je hlavním cílem série seminářů, kterou v rámci projektu Design pro konkurenceschopnost zahájila agentura CzechTrade. V prvním bloku semináře se například dozvíte, co je design z pohledu výrobce a jaké jsou jeho funkce. Budete se moci inspirovat konkrétními případy a seznámit se s moderními postupy navrhování designu a jeho integrace do firemního inovačního procesu.

Na případové studii budete moci sledovat celou cestu od zadání přes rešerši a návrh designu až po realizaci. Druhý blok je zaměřen na to, jak produktový design využít k budování značky. Seminář poskytne dostatek prostoru také pro dotazy a konzultace s přednášejícími.


Autorka pracuje pro Fondy EU a komerční akce, CzechTrade design@czechtrade.cz


Přihlaste se na seminář

S designem jako jedním ze zásadních prvků, který může vytvořit přidanou hodnotu produktu, se mohlo díky agentuře CzechTrade seznámit již 28 zástupců malých a středních výrobců. Téměř 90 % z nich uvedlo, že získané informace a dovednosti využijí také v praxi.

Na semináře "Průmyslový design jako součást komplexního brandingu" se můžete přihlásit na webové stránce www.czechtrade.cz.



Vizualizace mobilního telefonu s názvem SIMPHONIE.
Design: Jan Čtvrtník

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist