Když jsem na jaře roku 2008 převzal vedení prodeje koncernu VW v Rusku, tak trh rostl neuvěřitelným tempem. Na jednom z prvních jednání přišla ruská logistická firma s návrhem na okamžité zvýšení cen o 50 procent. Slušně jsem se usmál a odpověděl, že to není podle smlouvy možné a že jednání s koncernovým nákupem bude trvat týdny. Ruský partner se také usmál a odešel. Druhý den přestala auta jezdit. Soudit se nemělo cenu, kapacita ostatních logistických firem byla vyprodána nebo by byla ještě dražší. Nezbývalo než na vyděračské podmínky přistoupit. Po nástupu finanční krize se situace obrátila a trhy se propadly. Logistických kapacit bylo najednou dost a s dotyčnou firmou jsme samozřejmě okamžitě skončili. Poučení pro mě bylo jednoduché - nikdy nesmíš být na ruském partnerovi závislý. V Rusku je možné dělat úspěšné dlouhodobé obchody, ale jen na bázi rovného postavení obou stran.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se