Na rozdíl od literatury, hudby, divadla a dalších uměleckých disciplín je v módní branži konstruktivní kritika tak vzácná jako tříšilinková žlutá ve světě filatelie. Německá žurnalistka Antonie Hilkeová kdysi napsala, že jde-li o módu, jindy vážení novináři najednou zčervenají, jako by měli dělat reportáž z bordelu.

V tomto ohledu byla dnes sedmdesátiletá Britka Suzy Menkesová vždy zářnou výjimkou. Bezmála 1,7 milionu slov, která dáma s ikonickým účesem napsala od roku 1988 pro noviny International Herald Tribune (dnes International New York Times), v mnohamiliardovém oděvním průmyslu tvořilo i ničilo kariéry, a to s nekompromisností izraelského samopalu.

Její recept na úspěch byl jednoduchý: "Osvojila jsem si téma, které ostatní považují za nicotné, a začala se jím zabývat seriózně."

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se